miércoles, 16 de noviembre de 2011

Selección española femenina: el triple bloc


Azerbaijan

España




Fotografies del partit disputat entre la selecció espanyola de vòlei femení vs la selecció d'Azerbaijan

El triple bloc!
El bloc és essencial pel vòlei, però podriem dir que augmenta exponencialment a mesura que pujem en les divisions del vòlei pista.
És a dir, en les categories més petites el bloc sol fer-lo el/la central, un sol bloc és suficient. Si pujem poc més ja veiem un doble bloc depenent des d'on s'ataqui. Si ens rematen per 2, la 4 i la 3 aniran al bloqueig i si ens rematen per 4, seran la 2 i la 4 les que bloquegin.
En canvi, en categories absolutes com els campionats europeus o mundials, podem veure com tota la primera linia de defensa salta al bloc, com podem comprovar en la fotografia.
Cada una de les noies cubreix una direcció de la pilota de manera que les noies que queden a darrera saben perfectament els llocs que han de cobrir: els que no estiguin coberts pel bloc i la finta.

Aquest triple bloc sembla bastant potent i no crec que li faci gaire gràcia a l'atacant de la selecció espanyola!  És el moment d'estar atentes per defensar una possible pilota que torni al nostre camp després del bloc.

Moralina: tan important és un bon remat com un bon bloc, i si és triple millor! ;)

Fotografias del partido disputado entre la selección española de volley femenina vs la selección d'Azerbaijan


El triple bloc!
El bloc es esencial en volley, pero podríamos decir que aumenta exponencialmente a medida que subimos en las divisiones de volley pista.
Es decir, en las categorías más pequeñas el bloc suele hacerlo el/la central, un sólo bloc es suficiente. Si subimos un poco ya nos encontramos con un doble bloc, dependiendo desde dónde nos ataquen. Si nos rematan por 2, la 4 y la 3 irán al bloqueo y si nos rematan por 4, serán la 2 y la 4 las que bloquearán.
En cambio, en categorías absolutas como los campeonatos europeos o mundiales, podemos ver como toda la primera línia de defensa salta al bloc, así lo comprobamos en la fotografía.
Cada una de las chicas cubre una dirección de la pelota de manera que las chicas que quedan detrás saben perfectamente los sitios que tienen que cubrir: los que no estén cubiertos por el bloc y la finta.


Éste triple bloc parece bastante potente y no creo que le haga mucha gracia a la atacante de la selección española! Es el momento de estar atentas para defender una posible pelota que vuelva a nuestro campo después del bloc.


Moraleja: tan importante es un buen remate como un buen bloc, y si es triple mejor ;)

No hay comentarios:

Publicar un comentario